Bezpłatne przejazdy dla uczniów – uproszczone zapisywanie uprawnień
Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie informuje, że od dnia 7 sierpnia br. (poniedziałek) rozpoczyna się zapisywanie uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla uczniów na kolejny rok szkolny.
Aby uniknąć kolejek jakie tworzyły się w latach ubiegłych, spowodowanych koniecznością posiadania aktualnej legitymacji szkolnej, w tym roku zrezygnowano z tej konieczności dla uczniów, którzy nie ukończyli 18-tego roku życia. Uczniowie starsi, będą musieli okazać aktualną legitymację.
DOKUMENTY WYMAGANE DO ZAPISANIA UPRAWNIENIA NA OKRES OD 1.10.2023 DO 30.09.2024 r.
A. DZIECI I MŁODZIEŻ URODZONE W ROKU 2006 I W LATACH PÓŹNIEJSZYCH (objęte obowiązkiem szkolnym/obowiązkiem nauki):
- Rzeszowska Karta Miejska
- Dokument potwierdzający wiek dziecka (może być legitymacja szkolna z ub. roku )
- Dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):
- kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. wraz z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie
- wydruk pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. z wpisanym adresem zamieszkania i nadanym numerem wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru , potwierdzające złożenie PIT drogą elektroniczną
- zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
- zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
B. UCZNIOWIE SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH Z WYŁĄCZENIEM SZKÓŁ POLICEALNYCH ORAZ UCZNIOWIE SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH URODZENI W LATACH 2005 I WCZESNIEJ
- Rzeszowska Karta Miejska
- Legitymacja szkolna podbita na r. szk. 2023/2024
- Dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):
- kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. wraz z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie
- wydruk pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. z wpisanym adresem zamieszkania i nadanym numerem wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru , potwierdzające złożenie PIT drogą elektroniczną
- zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 r. wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
- zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
Z wyżej wymienionymi dokumentami należy się zgłosić do jednego z POP-ów:
- ul. Lisa Kuli 20
– od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 19:30
– pierwsza i ostatnia sobota miesiąca 10:00 – 14:30
- ul. Targowa 1
– od poniedziałku do piątku 7:00 – 14:30
- C.H. Plaza Rzeszów ul. Rejtana 65
– od poniedziałku do soboty 10:00 – 17:30
Aby wyrobić Rzeszowską Kartę Miejską należy wypełnić wniosek dostępny na stronie internetowej ebilet.erzeszow.pl lub w Punkcie Obsługi Podróżnego (POP).
Dokumenty wymagane do wyrobienia imiennej RKM:
- wypełniony wniosek (papierowo bądź elektronicznie);
- aktualne zdjęcie (w formacie 35x45mm) podlegające zwrotowi po wyrobieniu RKM;
- ważna legitymacja szkolna lub inny dokument tożsamości.
W każdym POP możliwe jest nieodpłatne wykonanie zdjęcia podczas składania wniosku.
Za osobę, która nie ukończyła 16 roku życia wniosek składa i kartę odbiera rodzic lub opiekun prawny.
Składając wniosek w formie elektronicznej, RKM można odebrać w dowolnym POP.