Innowacja pedagogiczna „Angielski jest fun-tastyczny!”
W bieżącym roku szkolnym w naszej szkole, w klasach 1-3, realizowana była innowacja pedagogiczna „Angielski jest fun-tastyczny!” Głównym jej celem było pokazanie dzieciom jak ważna w naszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci z ideą dwujęzycznego nauczania. Dzięki innowacji dzieci zdobyły wiedzę w sposób kreatywny, ponieważ miały kontakt z materiałami autentycznymi, poznały książki anglojęzyczne i uczyły się współpracy w grupie w sytuacjach językowych. W ramach innowacji, realizowano zadania i konkursy tak jak m.in.:
- “Cukierek albo psikus” – obchody jednego ze świąt związanych z kulturą krajów anglojęzycznych
- “Flashcards – wykonanie przez dzieci kart obrazkowych z danego kręgu tematycznego
- “Bajkowe czary mary” obejrzenie przez dzieci bajki anglojęzycznej i przygotowanie ilustracji do treści
- “Flaga maga” – stworzenie flagi Wielkiej Brytanii
- “Kącik książki po angielsku ”
- “A book about me” – stworzenie “książki o mnie”
- Dyniowe dekoracje – konkurs na najpiękniej ozdobioną dynię.
- My picture dictionary – konkurs na najciekawszy słownik obrazkowy.
Rozmowy z uczniami i rodzicami, analiza dokumentacji i obserwacja uczniów podczas poszczególnych działań wskazują, że dzięki realizacji innowacji wzrasta motywacja uczniów do pracy. Uczniowie, w znacznej większości, chętnie podejmują innowacyjne działania, co przekłada się na wzrost ich wiadomości i umiejętności i poprawę wyników nauczania.
Gabriela Siewiorek